Skigruppa trenger flere frivillige til Norway Cup!

Postet av Bækkelagets SK - Ski den 15. Mai 2018


Kjære skifolk! 

Per 15. mai har vi ca halvparten så mange påmeldte fra skigruppa til Norway Cup jobbing som vi hadde i 2017. Vi trenger nå å mobilisere alle dere som foreløpig ikke har meldt dere på. Husk at hvert eneste skift som jobbes gir inntekter til skigruppa - dette er vår viktigste inntektskilde, og våre budsjetter baserer seg på at vi leverer like mange skift til Norway Cup som tidligere år. 

PS: Husk å oppgi at dere jobber for skigruppa når dere melder dere på! 


Nå nærmer Norway cup seg med stormskritt (starter lørdag 28. juli) og vi må mobilisere for å tjene de viktige pengene til skigruppa i år igjen. Linker er allerede blitt sendt ut til tidligere deltakere, og nå er det førstemann til mølla for de attraktive skiftene.

I fjor jobbet de aktive i skigruppa veldig bra (snitt på over 5 skift per utøver samt en høy andel av utøvere som bidrar). Foreldreinnsatsen må imidlertid opp for å opprettholde inntektene til gruppen vår. Det er forventet at foreldre klarer å jobbe minst 3 skift hver!   

Å jobbe i Norway Cup er veldig hyggelig og ekstremt sosialt, samtidig som man blir kjent med flere i nærmiljøet og i klubben. Ingenting er som å «flippe» 1000 hamburgere med mammaen eller pappaen til…

Husk at du kan delta første helg, tidlig i uken, sent i uken, på formiddagen eller på kvelden – eller kjøre dobbeltvakter for å bli raskere ferdig. Det er til og med behov for rigghjelp i dagene før cupen starter dersom du er opptatt eller bortreist selve Norway Cup uka. Det viktigste er å delta og å bidra til klubbens beste :)

Praktisk informasjon

  • Aktive som ønsker halv pris på snøsamlingen på Beitostølen, må jobbe minimum 5 skift (paraden teller ikke som skift i år). For eldre årskull er det enda viktigere for å få lavere pris på HL etc.
  • Alle som jobber minst 3 skift får man mannskapsgave (og voksne som jobber 3 skift blir også invitert på mannskapsfest).
  • Aktive tjener 100 kr per skift, hvis man jobber 4 skift eller mer (i tillegg til den viktige betalingen som skigruppa får). For foreldres deltakelse får skigruppa 100 kroner per dugnadstime.  
  • Hvert eneste skift teller! 
  • Den aktive med aller flest skift får en hyggelig overraskelse på klubbkvelden i slutten av 2019-sesongen :)

Påmelding

De som var med i fjor: Benytt linken som er automatisk blir generert til din epost, for da kommer dine personalia opp.

De som ikke har vært med tidligere: Les mer info om dugnaden på nettsidene (NC Frivilighetsportalen) og registrer dere på denne linken:  http://www.bekkelagets.no/p/10...

Har du problemer med å få meldt deg på i portalen, ta kontakt med styremedlem i skigruppa Elin som er vår NorwayCup kontakt (elinmyrmeljohansen@gmail.com).  

HUSK at SALGSBOD nr 21 og 28 er skibodene. Jobber du der, treffer du mange kjente! I tillegg er det mange skifolk som jobber i Kulturavdelingen. Det er også store behov i bespisningen. Det er en sosial aktivitet der du også møter mange deltakere fra de mange klubbene og landene som deltar. Nytt av året er at «brettvasken» ikke skal fylles opp med frivillige på samme måte som tidligere. Sørg derfor for å registrere dere på frivillighetsportalen for andre oppgaver.

EKSTREMT VIKTIG at man registrerer SKI under «tilknyttede organisasjoner/foreninger», for da kommer inntekten til skigruppa! Gjør du ikke det går vi glipp av viktige inntekter.

Vi håper vi ser deg på sletta i uke 31! 

Hilsen styret i skigruppa



Skigruppa søker trenere

Postet av Bækkelagets SK - Ski den 3. Mai 2018


Skigruppa trenger flere trenere for å utvikle våre flotte utøvere. Spesifikt er vi på jakt etter trenere som kan gå inn i trenerteamet for aldersgruppen 13-16 år. 

Se annonse her for nærmere informasjon.



Hjemmesamling 5.-6.mai

Postet av Bækkelagets SK - Ski den 25. Apr 2018


Skigruppa inviterer til årets første HJEMMESAMLING 5.-6. mai!

Hjemmesamlingen i skigruppa er en fin sosial arena for å stifte nye bekjentskaper i klubben og ikke minst startskuddet for en ny sesong! 

Samlingen er for alle årskullene fra 7-8 år (f. 2011-2012), 9 år (f. 2010), 10 år (f. 2009), 11 år (f. 2008), 12 år (f. 2007), 13-14 år (f. 2005-2006), 15-16 år (f. 2003-2004) og junior/senior (f. 2002-). Merk at vi nå med ny sesong har nye treningsgrupper ut fra konkurranseklassene årskullene tilhører neste vinter.


Påmelding ved å trykke her innen 3. mai  (ny link)

Utgangspunktet for samlingen lørdag er som vanlig BSK-kontoret, der vi blant annet skal ha felles lunsj mellom øktene på lørdag. Nedenfor kan du se informasjon om påmelding, og de ulike gruppenes treningsprogram vil også komme her på denne siden etter hvert.

Søndag blir det langtur i Østmarka (søndagsjogg) for alle født 2008 og tidligere.

Meld deg på innen 3. mai og skriv inn fornavn, etternavn og velg hvilken klasse du tilhører. Kryss av for om du skal være med på én eller begge av dagene, og dersom du har eventuelle tilleggskommentarer/merknader, f.eks. at du har en spesiell type matallergi, skriver du inn det før du lagrer. Vi trenger påmelding for å beregne innkjøp til lunch.

Alle foreldre som har lyst til å bidra kan melde seg på som lunsjhjelp via det samme systemet.


Program:

7-8 år (f. 2011-2012)


DatoKlokkeslettHvaHvordan
Lørdag 5. mai09:25Oppmøte BSK-KontoretVis-a-vis inngangen til Ekeberghallen
Lørdag 5. mai09:301. økt, løp og lekHusk refleksvest og drikke
Lørdag 5. mai11:00Felles lunsjPå BSK-kontoret sammen med de andre gruppene. Barna trenger ikke ha med egen mat
Lørdag 5. mai12:002. økt, løp og lekHusk refleksvest og drikke
Lørdag 5. mai13:30Samlingen avsluttes


9 år (f. 2010)

Program kommer


10 år (f. 2009)

Dato  Klokkeslett  Hva  Hvordan
Lørdag 5. mai 09:25 Oppmøte BSK-kontoret Vis-a-vis inngangen til Ekeberghallen
Lørdag 5. mai 09:30 1. økt, løp og lekHusk refleksvest, drikke og klær etter vær    
Lørdag 5. mai 11:00 Felles lunsj På BSK-kontoret sammen med de andre gruppene. Barna trenger ikke ha med egen mat
Lørdag 5. mai 12:00 2. økt, sykling      Husk refleksvest, drikke og hjelm    
Lørdag 5.mai       13:30Samlingen avsluttesVis-a-vis inngangen til Ekeberghallen


11 år (f. 2008)

Dato

 Klokkeslett

 Hva

 Hvordan

Lørdag 5. mai

09:25

Oppmøte BSK-kontoret

Vis-a-vis inngangen til Ekeberghallen

Lørdag 5. mai

09:30

1. økt, løping og diverse øvelser     

Husk drikkebelte    

Lørdag 5. mai

11:00

Felles lunsj

På BSK-kontoret sammen med de andre gruppene. Barna trenger ikke ha med egen mat

Lørdag 5. mai

12:00

2. økt, rulleski

Husk rulleski, staver, skisko, refleksvest, drikkebelte hansker, hjelm og evt. annet beskyttelse-utstyr. Vi har fire par rulleski til utlån til de som ikke har   

Lørdag 5. mai

13:30

Samlingen avsluttes

Søndag 6. mai

09:55

Oppmøte Skulleruddumpa

Søndag 6. mai

10:00

Rolig langtur jogging

Søndagsjoggen på sti i Østmarka. Barna løper i grupper sammen med foreldrene sine på tvers av alle aldersgrupper (11 år og eldre)  


12 år (f. 2007)

Dato

 Klokkeslett

 Hva

 Hvordan

Lørdag 5. mai

09:25

Oppmøte BSK-kontoret

Vis-a-vis inngangen til Ekeberghallen

Lørdag 5. mai

09:30

1. økt, løp, hopp og løft

Husk drikke

Lørdag 5. mai

11:00

Felles lunsj

På BSK-kontoret sammen med de andre gruppene. Barna trenger ikke ha med egen mat

Lørdag 5. mai

12:00

2. økt, rulleski

Husk refleksvest, hansker, hjelm og evt. annet beskyttelse-utstyr. Vi har med ski til utlån for de som vil låne. Det kan være lurt å ha en lang treningsbukse til denne økten da det tar bedre av ved evt. fall.

Lørdag 5. mai

13:30

Samlingen avsluttes

Søndag 6. mai

09:55

Oppmøte Skulleruddumpa

Søndag 6. mai

10:00

Rolig langtur jogging

Søndagsjoggen for de som vil ha en rolig joggetur sammen med de andre aldersgruppene i BSK.


13-16 år (f. 2006 - 2003)

Dato

 Klokkeslett       

 Hva

 Hvordan

Lørdag 5. mai

08:55

Oppmøte BSK-kontoret

Husk drikke/joggesko/rulleski/refleksvest, hjelm, rulleskistaver og eventuelt skift til andre økt.

Lørdag 5. mai

09:00 - 10:30

1. økt, Basis, spenst og hurtighet.

Hard basis trening m/foreldre. Vi lager et alternativt opplegg for å bli kjent på tvers av gruppen- Challenge: Utøver vs. foreldre

Lørdag 5. mai

11:00

Felles lunsj

 Det er også mulighet for dusj/skift

Lørdag 5. mai

12:00

2. økt, rulleski, fristil

Fokus på basisøvelser i fellesskap og i grupper. Vi oppfordrer foreldre til å være til stede og observere for å ta med seg fokus/øvelser til egentreninger.

Lørdag 5. mai

14:00 - 15:00

INFORMASJONS-MØTE

Oppmøte: BSK HUSET - FOR FORELDRE!

Søndag 6. mai

09:55

Oppmøte Skulleruddumpa

Søndag 6. mai

10:00

Rolig langtur jogging

 Søndagsjoggen, husk drikkebelte



Junior (f. 2002 - )

Program kommer



Klubbkveld og sesongavslutning tirsdag 10. april

Postet av Bækkelagets SK - Ski den 22. Mar 2018

Velkommen til årets klubbkveld og markering av sesongavslutning for skigruppa. I tradisjon tro møtes vi i april og feirer sesongen som er over med premieutdeling, heder og kaker, brus og kaffe. 

Klubbkvelden er felles for langrenn, hopp og telemark. 

Det blir premieutdeling for karusellrenn for 11 år og eldre (de yngre løperne fikk sine premier etter siste karusellrenn). Videre blir det utdeling av 5- og 10-årspokaler for karusellen, vandrepokaler i gruppene 11 år og eldre samt hederspriser. 

Sted: Ekeberg Skoles aula
Tid: Tirsdag 10. april kl 18:00 - 20:00

Alle er hjertelig velkomne, også de under 11 år selv om premieutdeling for karusellen allerede er gjennomført for dem.

Om du ønsker å bidra med en kake er vi superglade - kontakt din oppmann for koordinering. 

Velkommen! 

Hilsen styret



Årets klubbmestere er kåret!

Postet av Bækkelagets SK - Ski den 18. Mar 2018

Hele 155 deltakere stilte til start på årets klubbmesterskap som gikk i fristil fra skihytta på Brannfjell søndag ettermiddag. Spesielt imponert over alle deltakere som tidligere på dagen hadde fullført KM langdistanse, og som med det fikk to harde konkurranseøkter samme dag. 

Løypegjengen vartet opp med perfekte forhold ned på sletta og rundt lysløypa for de som gikk lengst. Etter rennet ble det servert grillpølser til premieutdelingen i kveldssola.  

Spesielt artig var det at vi hadde hele 26 deltakere i foreldreklassen!!!

Vi gratulerer alle nybakte klubbmestre og øvrige deltakere med suveren innsats.

Resultatlistene ligger her. 

Under følger noen stemningsbilder